Serwis StarCraft

StarCraft, StarCraft 2


Braxis

Poprzednia planeta: Aiur | Następna planeta: Char

Braxis

Lodowa planeta Braxis powszechnie (i słusznie) uważana jest za jedno z najbardziej niegościnnych miejsc w całym Sektorze Koprulu. Ponad sześćdziesiąt procent jej skalistej powierzchni pokrywają lądolody o grubości przekraczającej miejscami 3 kilometry. Całe tysiąclecia erozji lodowcowej uformowały na planecie rozległą sieć stromych, skalistych łańcuchów górskich. Powstające w ich pobliżu wiatry katabatyczne osiągają nieraz prędkość 240 kilometrów na godzinę.

Pomimo tych surowych warunków, Braxis posiada jako kolonia bardzo długą historię, sięgającą czasów złotej ery ekspansji protosów. Gdy protosi zapuszczali się w najbardziej odległe zakątki Sektora Koprulu, ta skuta lodem planeta była jedną z pierwszych, którą zajęli. Nazwali ją wówczas „Khyrador”. Ponieważ postrzegali ją jako symbol swoich sukcesów w podboju przestrzeni kosmicznej, sprowadzili na nią kryształ Uraj – święty artefakt podarowany im przez cywilizację xel’naga. Niestety protosi musieli później porzucić kryształ i ewakuować się z planety, gdyż nawiedziła ją seria potężnych burz psionicznych. Khyrador pozostawał niezamieszkany przez całe stulecia, aż wpadł w końcu w ręce Konfederacji Terran.

Zyskał wówczas swoją obecną nazwę: Braxis. Po upadku Konfederacji władzę nad tym lodowym światem przejęło Dominium Terran.Niedługo potem planeta stała się strategicznym punktem w wojnie szczepów. Dyrektoriat Zjednoczonej Ziemi otoczył planetę blokadą orbitalną, gdyż uznał, że jej zajęcie pomoże w przejęciu kontroli nad Sektorem Koprulu. Wojska Dominium na Braxis były wówczas zajęte odpieraniem ataku protosów, którym pomagała Królowa Ostrzy. Ci połączeni wspólnym celem wrogowie zdołali zdobyć Uraj i przerzucić go w nienaruszonym stanie przez blokadę DZZ. Artefakt trafił potem na Shakuras, gdzie został użyty wraz z Khalisem – innym kryształem cywilizacji xel’naga – by oczyścić planetę z atakujących ją zergów.

DZZ nie zraził się swoim drobnym potknięciem. Szybko pokonał pozostałych na planecie obrońców Dominium i przekształcił ją w mocno ufortyfikowaną twierdzę. Pod dowództwem wiceadmirała Aleksieja Stiukowa, Braxis stało się bazą dla odbudowanego zakłócacza psionicznego – potężnego urządzenia zdolnego sparaliżować komunikację psioniczną wewnątrz roju. Jim Raynor, Arcturus Mengsk, Królowa Ostrzy oraz Fenix, wielki wojownik protosów, chwilowo odłożyli na bok dzielące ich różnice i zaatakowali wojska Stiukowa – zdawali sobie sprawę z tego, że zakłócacz psioniczny może zapewnić DZZ panowanie nad sektorem. Wspólnym wysiłkiem zdołali zniszczyć zakłócacz. Ich zwycięstwo przyczyniło się do upadku DZZ i było jednym z najważniejszych wydarzeń wojny szczepów.

Po zakończeniu wojny szczepów planeta znajdowała się jakiś czas pod kontrolą połączonej armii zbuntowanych zergów i terran. Później jej powierzchnia została wypalona z orbity przez protosów. Spowodowało to nie tylko zlikwidowanie wszelkiego życia na planecie, ale i roztopienie ogromnych lądolodów oraz zburzenie znajdujących się tam konstrukcji terran i starożytnych budowli protosów. Po tym wydarzeniu Braxis przestał być w końcu punktem zapalnym kolejnych brutalnych konfliktów.

Od ataku minęło już wiele lat. Planeta zdążyła w tym czasie ponownie zamarznąć i odzyskała swoją dawną postać. Całkiem niedawno temu Dominium Terran postanowiło wrócić na jej powierzchnię i odbudować swoje umocnienia. Choć na pozbawionej życia planecie nie pozostał nikt, kto mógłby im stawić opór, wiadomości UNN ogłosiły to posunięcie „wielkim zwycięstwem” sił zbrojnych. Z powodu burzliwej historii planety i panujących na niej surowych warunków, służba na jej powierzchni uważana jest w szeregach Dominium za zły omen. Jak powiedział kiedyś jeden z weteranów wojny szczepów: „w porównaniu z Braxis, Char to prawdziwy raj”.

Dane planety

  • Populacja: ponad 24 000 terran
  • Przynależność: Dominium Terran
  • Średnica/Grawitacja: 9 480 km; 0,82 standardowej
  • Nachylenie osi/Klimat: 24,3 stopnie; +/- -60⁰ stopni Celsjusza, bardzo niska wilgotność
  • Geografia/Główne siedliska: 3 lodowce kontynentalne, 43 łańcuchy górskie (4 wulkaniczne), 4 oceany (3 zamrożone); 1 duża osada terran, 3 mniejsze osady terran, 10 mniejszych osad protosów (zniszczone), 2 starożytne świątynie protosów (zniszczone)
  • Księżyce: 1 – Edis (ciemnoszary, umiarkowanych rozmiarów, średnica >2 000 km)
  • Dominująca rzeźba terenu: lód
  • Dominujące formy życia: terranie – Dominium Terran
  • Pierwotne formy życia: ursadon (sprowadzony ponownie przez człowieka)
  • Import: żywność, wyposażenie wojskowe, personel
  • Eksport: przetworzone minerały, wespan
  • Pierwotne formy życia: ursadon (sprowadzony ponownie przez człowieka)
  • Import: żywność, wyposażenie wojskowe, personel
  • Eksport:przetworzone minerały, wespan

Discussion - No Comments:

Login to Post a Comment

  • Have an account?

    Log in or sign up!

  • Register

    Sign up now and join us.

  • Lost Something?

    Enter your username or email to reset your password.

Copyright © 2018 Serwis StarCraft